نمکدون

مطالب طنزوسرگرمی / همیشه خسته از روزای برفی | عشق پریشون شده دو حرفی

نمکدون

مطالب طنزوسرگرمی / همیشه خسته از روزای برفی | عشق پریشون شده دو حرفی

خوش‌ترین مردم اروپا شناسایی شدند..

پژوهش‌های میدانی، میان 10 کشور مرفه اتحادیه اروپا، درآمد خالص هر خانوار را بیشترین اما کیفیت زندگی آنها را بسیار پایین نشان می‌دهد.
براساس تازه‌ترین تحقیق، خوش‌ترین و راضی‌ترین اروپاییان، مردم اسپانیا، فرانسه و آلمان هستند. همچنین برخلاف تصور خیلی‌ها، مردم اسکاندیناوی در دانمارارک و سوئد، بعد از هلند و پیش از ایتالیا قرار گرفتند. مقام آخر نیز نصیب ایرلند شده که سالهاست پرشتاب‌ترین نرخ رشد در اتحادیه اروپا را دارد و از آن حیرت‌آورتر، رضایت بیشتر مردم لهستان ازکیفیت زندگی درمقایسه با بریتانیاست.
شاید آمار به کشف این معما کمک کند؛ ساعات کار هفتگی در این دیار «بیشترین» روزهای مرخصی سالیانه «کم‌ترین» سن بازنشستگی «دیرترین» و زمان مرگ «زودترین» است.
گزارش تحلیلی کیفیت زندگی در اتحادیه اروپا، مجموعه‌ای از یافته‌های نزدیک به 20 کار پژوهشی در زمینه‌های مالی و خدمات اجتماعی است و افزایش هزینه زندگی، کیفیت آموزش و پرورش و خدمات درمانی و اجتماعی را هم دربر می‌گیرد.
گذشته از این آمار و ارقام اقتصادی و سنجش های اجتماعی‌، مردم بیشتر از آب و هوای این جزیره شاکی هستند و آن را دلیل اصلی تمایلشان به ترک سرزمین مادری و مهاجرت به سرزمین‌های گرم و آفتابی می‌خوانند. شمار ترک وطن کرده‌ها در دو سال اخیر نزدیک به 42 هزار نفر است.
جالب این که بیشتر این مهاجران، رهسپار استرالیا هستند که منطقه‌های وسیعی از آن سالهاست حتی یک قطره باران به خود ندیده. حالا، حالت کشاورزان و دامداران خسارت دیده استرالیایی را تصور کنید وقتی بشنوند که هزاران نفر برای فرار از جزیره بارانی‌شان به دیار دیگری کوچ کرده‌اند.
از قدیم گفته بودند که ثروت خوشبختی نمی‌آورد اما در روزگاری که گازهای لعنتی گلخانه‌ای منجر به گرم‌تر شدن زمین شده و یخ‌های دو قطب کره خاکی در حال آب شدن است، کوچ بشر به سوی گرما و آفتاب، بیشتر جای تعمق دارد؛ نه!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد